La missió de l'Hospital de Barcelona és atendre els assegurats d'Assistència Sanitària i els metges que aquests han triat lliurement, en règim d'hospitalització, urgències o cirurgia ambulatòria, amb eficiència, optimitzant els resultats assistencials, a un cost sostenible i perseguint la satisfacció de l'usuari, seguint un sistema de millora de la qualitat.
La millora continuada de la qualitat assistencial és un compromís de l’organització amb els seus usuaris (socis i propietaris de la institució). Entenem la qualitat com l’esforç constant en seguretat i millora, amb els pacients i llurs familiars, les seves necessitats i expectatives, com a objectius principals, i recolzada en el compromís dels professionals, en una organització eficaç i en un sistema de gestió eficient.
- Infecció hospitalària
- Errors de medicació
- Profilaxi de la trombosi Venosa profunda i del Tromboembolisme pulmonar
- Úlceres per pressió
- Caigudes
- Risc quirúrgic
- Protocols
- Vies clíniques
- Procediments d’infermeria
- Circuits organitzatius
- Adequació en l’ús dels recursos
- Aplicació del Consentiment Informat
- Enquestes de satisfacció a l’alta
- Atenció a les reclamacions
- Comissió de Qualitat i Seguretat Clínica
- Comissió d’Infeccions
- Comissió de Mortalitat
- Comissió de Nutrició
- Comissió de Farmàcia
- Comissió de Documentació Clínica
- Comissió d’Ètica
- Comissió de Transfusions
- Comissió de Teixits
- Comissió de Seguretat i Salut
- Comissió de Docència
- Servei de restauració (cuina i cafeteria).
- Àrea d’atenció al client (recepció, atenció telefònica, serveis complementaris a l’assistència, admissions urgents i programades, caixa, botiga, departament social).
- Bugaderia.
- Prevenció.
- Neteja.
- Magatzem.
- Esterilització.