Comencen les activitats formatives i el programa docent de l’Hospital de Barcelona

08/10/2024 - 14:02

Amb la fi de l'estiu, s'inicia el nou any acadèmic, que inclou sessions periòdiques de les especialitats mèdiques més destacades, així com presentacions de casos clínics.

Fonendoscopi sobre un llibre

L’Hospital de Barcelona, que vetlla per l’excel·lència en l’àmbit sanitari, es consolida com un referent de la medicina privada d'alta qualitat i com a centre de coneixement per als professionals del sector. Aquest mes d’octubre, es posa en marxa el nou programa docent per al curs 2024-25, amb continguts actualitzats mensualment.

El centre manté el seu compromís amb la formació especialitzada, en els serveis de radiodiagnòstic, medicina intensiva, medicina interna, pediatria i geriatria (PAPPA i Hospitalització Domiciliària), així com les coffee sessions per als metges del servei d’urgències domiciliàries (SUD).

A més, es reprèn el cicle de les sessions dels dilluns, amb figures destacades, com el Dr. Eduard Estivill, que l’ha inaugurat amb una conferència sobre la seva àrea d'especialització: el son i el descans. Posteriorment, es presentarà una actualització sobre les novetats del SUD, avenços en cirurgia laparoscòpica, novetats en salut mental, exercici físic i salut i epidèmia de grip.

També s’abordarà una actualització en genètica 20 anys després de la consecució del mapa del genoma humà, així com la intel·ligència artificial i el seu impacte en l’atenció sanitària i el funcionament del cervell, les xarxes neuronals i la plasticitat cerebral.

Durant el trimestre es presentaran dues jornades adreçades als metges del quadre facultatiu d’Assistència Sanitària: la primera, sobre la preeclàmpsia i l’hemorràgia postpart i la segona, sobre la carcinomatosi peritoneal.

Per al curs 2024-25, l'Hospital de Barcelona reafirma el seu compromís amb la formació contínua i l'excel·lència, oferint als professionals de la salut oportunitats per continuar desenvolupant les seves competències en un entorn clínic real, amb l’acompanyament d'experts de referència.