L'Hospital de Barcelona i Som Prematurs uneixen esforços per millorar l'atenció als nadons prematurs

20/06/2024 - 12:04

El conveni, que reforça el compromís compartit amb el benestar dels nadons prematurs i les seves famílies, inclou una sèrie d'accions destinades a millorar l'atenció i el suport en aquesta àrea.

Signatura de l'acord de col·laboració entre l'Hospital de Barcelona i Som Prematurs

L'Hospital de Barcelona, referent de la sanitat privada en l'atenció maternoinfantil i neonatològica, i Som Prematurs, associació dedicada a recolzar a les famílies i professionals afectats per la prematuritat, han tancat un acord de col·laboració. Una de les seves iniciatives destacades és la posada en marxa de l'acompanyament presencial a peu d'incubadora, que permetrà als membres de Som Prematurs oferir suport emocional i informatiu a les famílies, tant durant l'estada dels seus nadons a la unitat de neonatologia com després de l’alta.

Aquest tipus d'acompanyament té com a objectiu proporcionar un entorn de suport i comprensió per als progenitors en aquest moment delicat, una aposta per les cures centrades en el desenvolupament i les famílies i el reconeixement de la figura del pacient expert com a element catalitzador de salut i empoderament.

A més, l'Hospital de Barcelona s'ha compromès a difondre fulletons i materials informatius de l'associació a les famílies i professionals de la salut, amb l'objectiu de proporcionar recursos i informació útil sobre la prematuritat i les seves conseqüències. Així mateix, es contempla la participació en jornades de formació i divulgació per tal de sensibilitzar i formar professionals de la salut sobre la importància de l'atenció integral als nadons prematurs i les seves famílies.

En paraules del Dr. Carlos Herrero, cap de l'Àrea Maternoinfantil de l'Hospital de Barcelona, "aquest acord ens permetrà reforçar la nostra tasca en l'atenció als nadons prematurs i les seves famílies, proporcionant-los un suport integral i personalitzat durant tot el procés de hospitalització i més enllà". Així mateix, la Sra. Bet Farga, presidenta de Som Prematurs, ha manifestat la seva satisfacció per aquesta col·laboració, afirmant que "incorporar-nos a l'equip de neonatologia de l'Hospital de Barcelona culmina la feina d'acompanyament a mares de prematurs impulsada des del centre mitjançant el grup Maturam. Aquesta aposta demostra el grau de compromís de l’hospital amb la prematuritat i impactarà molt positivament en les famílies que hi tinguin fills prematurs.”

Amb anys de trajectòria, Som Prematurs és un programa d’acompanyament de pacient expert únic que només es desenvolupa a Catalunya, a 17 centres hospitalaris de referència. Amb una mirada global, no només impacta en la salut immediata dels nadons prematurs, sinó en la seva salut futura i la de les seves famílies.